Dataskyddspolicy & Cookies

Från den 25 maj 2018 gäller EU-lagstiftningen kallad GDPR – vilket ställer högre krav på oss som leverantör av den här tjänsten att vara mer transparenta i hur, varför och vilka personuppgifter som vi sparar på dig som kund.

Eftersom vi, liksom de flesta andra internettjänster, använder många tredjepartslösningar – så kan det lätt bli komplext. Här försöker vi dock presentera och förklara alla de uppgifter som vi loggför på dig. Har du några frågor kring integritets- och dataskydd, kontakt oss på 010- 333 38 98 eller info@detaljtryck.se.

När du kontaktar oss med intresse så accepterar du vår Dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Du godkänner också att Detaljtryck använder elektroniska kommunikationskanaler för att skicka information till dig. För att kunna erbjuda dig våra tjänster och produkter, behöver vi behandla dina personuppgifter enligt nedan. Vi gör det självklart med största möjliga hänsyn till din integritet.

Insamling och användning av data

Denna dataskyddspolicy täcker data som samlas in online och offline, inklusive personuppgifter som vi kan komma att samla in genom flera olika kanaler, såsom webbplatser, sociala medier, kontakt per telefon eller mail och på evenemang/mässor. Vi kan komma att kombinera personuppgifter som samlats in på ett sätt (t.ex. en webbplats) med personuppgifter som har samlats in på ett annat sätt (t.ex. mässor, kundmöten).

Automatiskt insamlad information

När du besöker, använder eller navigerar i våra tjänster samlar vi automatiskt in viss information. Denna information avslöjar inte din specifika identitet (som ditt namn eller kontaktinformation) men kan inkludera enhets- och användningsinformation, som din IP-adress, webbläsar- och enhetsegenskaper, operativsystem, språkpreferenser, hänvisnings-URL:er, enhetsnamn, land, plats, information om hur och när du använder våra tjänster och annan teknisk information. Denna information behövs främst för att upprätthålla säkerheten och driften av våra tjänster samt för vår interna analys och rapporteringssyften.

Information som du ger till oss

Du kan direkt eller indirekt komma att ge oss information om dig själv och ditt företag på ett antal olika sätt, såsom när du gör en förfrågan om en produkt eller en tjänst som vi säljer, när du beställer något från vår hemsida, anmäler att du vill få nyhetsbrev, interagerar på våra sociala medier, köper, eller när du kontaktar oss per mail, brev eller telefon.

Person- och kontaktinformation

Namn, födelsedatum, personnummer/organisationsnummer, faktura- och leveransadress, e-postadress, mobiltelefonnummer, position i företaget etc.

Betalningsinformation

Fakturainformation, bankkontonummer, etc. Information vi samlar in om dig: När du kommer i kontakt med oss kan vi samla in information om (observera att vi inte alltid nödvändigtvis samlar in all nedan nämnd data):

Person- och kontaktinformation

Såsom namn, födelsedatum, personnummer/organisationsnummer, faktura- och leveransadress, e-postadress, mobiltelefonnummer och position i företaget.

Information och produkter och/eller tjänster

Detaljer angående de produkter eller tjänster du har köpt/visat intresse för att köpa. Ditt intresse kan baseras på saker du kommunicerat i text eller tal, men även ditt beteende kring vår webbtjänst.

Finansiell information

Eventuella krediter, skulder eller negativ betalningshistorik.

Historisk information

Tidigare köp, betalnings- och kredithistorik Enhetsinformation – t.ex. IP-adress, språkinställningar, webbläsarinställningar, tidszon, operativsystem, plattform och skärmupplösning

Geografisk information

Din geografiska placering Informationen du ger oss, informationen som vi samlar in om dig, samt information om produkterna/tjänsterna och den finansiella informationen, är nödvändig för att ingå ett avtalsförhållande med oss, medan den övriga informationen vi samlar in generellt sett är nödvändig för andra syften, såsom beskrivet nedan.

Vad gör vi med informationen?

All data används för att tillhandahålla, utföra och förbättra våra tjänster. Företaget behandlar personuppgifter för följande syften baserat på följande lagliga grunder:

Syfte med behandlingen.
Laglig grund för behandlingen.

För att bekräfta din identitet och verifiera dina person och kontaktuppgifter.
Utföra våra kontraktuella åtaganden gentemot dig.

För att uppfylla våra skyldigheter gentemot våra kunder och leverantörer, samt för att tillhandahålla våra kunder och övriga intressenter med information, produkter och tjänster.
Utföra våra kontraktuella åtaganden gentemot dig.

För att säkerställa att innehåll presenteras effektivt för dig och din enhet.
Utföra våra kontraktuella åtaganden gentemot dig.

För att utföra riskanalys, förhindra bedrägerier och riskhantering.
Följa tillämplig lagstiftning och andra berättigade intressen.

För att följa tillämplig lagstiftning, såsom lag om åtgärder mot penningtvätt och bokföringslagar.
Följa tillämplig lagstiftning.

Vilka kan vi komma att dela informationen till?

Vi kan, för att kunna utföra våra åtaganden gentemot våra kunder och övriga intressenter, komma att överföra till, eller dela informationen med tredje part såsom leverantörer eller underleverantörer, återförsäljare och distributörer eller serviceleverantörer. Vi vidtar alla rimliga legala, tekniska och organisatoriska åtgärder för att säkerställa att uppgifterna hanteras säkert och med en adekvat skyddsnivå vid överföring till eller delning med sådana tredje parter.

Myndigheter

Vi kan komma att lämna nödvändig information till berörda myndigheter om vi är skyldiga att göra det enligt lag eller om du har godkänt att vi gör det.

Känsliga uppgifter

Om du har enskild firma, så lagrar vi ditt personnummer på samma sätt som vi lagrar organisationsnummer. I de fall du i din roll representerar exempelvis ett parti, fackförbund, religiöst samfund, etnisk grupp eller motsvarande organisation – godkänner du också att vi lagrar denna information. Hanteringen av informationen sker på samma vis som för övriga kunder, enligt dessa villkor.

Var behandlar vi dina personuppgifter?

Företaget behandlar datan till största del inom EU/EES. För detaljerad specifikation, kontakta oss på Detaljtryck. Företaget vidtar alla rimliga legala, tekniska och organisatoriska åtgärder för att säkerställa att datan hanteras säkert och med en adekvat skyddsnivå. Vi genomför scanningar av interna och externa IT-system för att kunna upptäcka sårbarheter.

Hur länge sparar vi uppgifterna?

Vi sparar data så länge som det är nödvändigt för att uppfylla det syfte för vilket datan samlades in, eller för att utföra våra åtaganden och så länge det krävs enligt lagstadgade lagringstider, särskilt vad gäller redovisningskrav.

Dina rättigheter till tillgång, rättelse och radering

Du har rätt att få tillgång till din data. Du har rätt att begära en kopia av de uppgifter Företaget har om dig och verifiera den information vi har om dig.

Rätt till rättelse. Du har rätt att korrigera felaktig eller icke-komplett information om dig själv.

Rätt att bli raderad. Du har rätt att begära radering av dina personuppgifter för de fall att datan inte längre är nödvändig för det syfte den blev insamlad för. Det kan dock finnas legala skyldigheter som hindrar oss från att omedelbart radera delar av datan.
Dessa skyldigheter kan komma från bokförings- och skattelagstiftning. Vad vi då gör är att blockera den data som vi är skyldiga att spara, från att kunna användas till andra syften än att uppfylla sådana legala skyldigheter.

Cookies

Cookies är små textfiler som webbsidan lagrar på din dator för att den vid nästa besök ska komma ihåg dig och göra sidan anpassad för dig.

Från den 25 juli 2003 så gäller lagen om elektronisk kommunikation, som innebär att alla webbsidor måste informera om vad cookies gör och vad de används till. Viktigt att veta är att en cookie inte kan förstöra din dator, utan hjälper oss att komma ihåg de val du gjort senast du varit inne på sidan.

Vår användning av cookies

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på vår webbplats, för att analysera trafik och för att erbjuda vissa funktioner. Vissa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera korrekt och kan inte stängas av i våra system.

Du kan hantera ditt samtycke och justera dina cookiepreferenser genom att använda Samtyckesinställningar länken i sidfoten.

Några av de cookies vi använder är tillfälliga och försvinner när du stänger din webbläsare, medan andra är kvar för att hjälpa oss att identifiera om du besöker oss återkommande. Ditt IP-nummer loggas också för att identifiera frekventa besök.

Viss lagring hanteras av tredjepartsleverantörer som arbetar med statistik och analys för att förbättra vår tjänst.

Kontakta oss

Detaljtryck Sweden AB har organisationsnummer 559431-3495 och har sitt säte på Kungsgatan 22 i Uddevalla. Kontakta oss på info@detaljtryck om du har frågor rörande vår personuppgiftsbehandling, cookiehantering eller om denna dataskyddspolicy.